۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۴

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

امر به معروف و نهی از منکر مسئولان در اولویت قرار دارد

امر به معروف و نهی از منکر مسئولان در اولویت قرار دارد

رشت- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اینکه احیای این فریضه الهی از رسالت های اصلی ستاد است، گفت: اولویت امر به معروف و نهی از منکر مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سجاد سرافراز شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر موجب تقویت پایه‌های جمهوریت می‌شود، اظهار کرد: اگر جایی حاکمیت معروفی انجام داد او را تشویق و اگر مرتکب منکری شد مقابل آن می‌ایستیم تا جلوی انحرافات گرفته شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه این فریضه الهی امری عقلانی است که پیشینه آن به تاریخ بشریت برمی گردد، بیان داشت: اولین آمر به معروف خداوند است که امر به عدل و احسان و بخشش می‌کند و پیامبران الهی نیز تماماً تحولات بزرگ را از طریق این فریضه انجام دادند و کلیدواژه قیام امام حسین (ع) نیز امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای کارهای بزرگ نیز کاربردی بوده و قیام اباعبدالله و انقلاب اسلامی نمونه‌ای از این امر است، عنوان کرد: انقلاب ما برگرفته از قیام عاشورا است و امام خمینی با همین فریضه الهی مقابل ستمگر زمانه خود ایستادند و مبارزه کردند.

سرافراز با بیان اینکه دشمن جنگ روانی شدیدی را علیه کشور آغاز کرده و تمام وقایع را وارونه جلوه می‌دهد، افزود: جهاد تبیین یعنی تلاش کنیم زحماتی که به واسطه انقلاب کشیده شده تحریف نشوند و جهاد تبیین و امر به معروف باید منجر به افزایش علم و آگاهی مردم شود تا نقشه‌های دشمن در جامعه اثرگذار نباشد.

وی تصریح کرد: ستاد موظف است از امر به معروف و نهی از منکر کردن مردم در جامعه صیانت کند اما اولویت ما اجرای این فریضه برای مسئولان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه وظیفه این ستاد فرهنگ سازی برای احیای این فریضه الهی است، گفت: استفاده از نخبگان جامعه به وسیله راه اندازی گروه‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر با هدف فرهنگ سازی برای اجرای این فریضه در همه حوزه‌ها انجام گرفته است.

کد خبر 5556258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha